Sidor

onsdag 21 september 2011

Det inre av... (NF Macro 54)

...en blomma kan vara så himla fin, tycker jag!


Mitten av en petunia.

Jag tycker inte ens om petunior!!!
Konstigt, för det gör väl de flesta människor eller?
Petunior förekommer ju så rikligt i allehanda
balkonglådor och urnor med mera!
Jag tycker bara att de är så äckligt klibbiga
att handskas med! Men om jag får en i present
så tar jag givetvis hand om den!
Den här fick jag i början av maj...


...och den såg ut så här...




...och mitten var så här färggrann!




Denna bilden tog jag idag,
inte riktigt lika fin nu.




Sista tomaten för i år kanske?

Ampeltomater eller cocktailtomater
är nästan det bästa att satsa på för oss, som
inte har något växthus eller inglasad uteplats.
Det har blivit många små tomater i sommar,
trots det ganska solfattiga vädret här i Skåne!
Vi har två olika ampeltomater plus en stor vanlig.
Den stora tog jag två tjuvskott ifrån
och
planterade
och fick två extra plantor!





Lär väl inte hinna bli någon tomat av
denna blomman jag fotade idag?


Mer macrobilder hos
NF Macro


Tack till dig som
tar dig tid att
skriva en
kommentar
vid ditt besök!
:o)



14 kommentarer:

  1. Det är nog ibland så att man tycker att blommorna är finare innuti .Fina foton ,kram,Nette

    SvaraRadera
  2. Nærbilder av blomster gjør seg alltid. Kjempefine. Ha en fin kveld.

    SvaraRadera
  3. Herlig sommer sol og nydelige blomster.

    SvaraRadera
  4. Superfine macrobilder :) Flotte detaljer, blomsten er vakker inni!
    Jeg har brukt å ha et par petunia i potter ved verandaen, men ikke i år. Pottetomater har jeg også hatt her, men synes ikke det har vært så bra tomat-år. Sikkert pga alt regn og gråvær vi har hatt.

    Tomatblomster er søte. Og håper tomaten smaker :)
    Ha det godt!

    SvaraRadera
  5. Flotte macrobilder! Sommer over disse! Arret i midten av blomsten er spennende å ta bilde av. Den grønne farga er jo spesielt flott!
    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
  6. finfina macron igen. Roligt att se. :)

    SvaraRadera
  7. Oj oj oj Pia, det første bildet er bare så rålekkert! Ja de andre er fine de også, men dette er spesiellt. Kunne glatt egnet seg på veggen i glass og ramme! Vet du, jeg ble så henrykt av bildet at jeg glemte å lese det du har skrevet :-) det skal jeg gjøre nå :-) Klem fra meg Pia!

    SvaraRadera
  8. Här har du kommit riktigt nära och så fina bilder du fick :) Jag kan som du vet .. inte så mycket om blommor ..det är maken som har hand om dom .. som tur är .. så får de i alla fall en chans att överleva ;)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  9. Otroligt fina foton på petuniornas inre! Det är just det där lilla i blommorna som är så fint, tycker jag! Det gör att det blir så stort!
    Jag är inte heller någon fan av petunior, men visst är dom vackra!
    Tomater gillar jag i alla fall! Många och solmogna!

    SvaraRadera
  10. Petunia er heller ikke min favoritt.. Men når jeg ser bildene dine her, så ser jeg jo hvor vakker den er! :) Skjønner godt humla som kryper ned i det lune frokostrommet, og tar sin deilige frokost der nede i dypet av blomsten.. :))

    Her regner det og er grått i grått..

    Har ikke privat hytte, men flere som eier den..

    Klem fra meg! :)

    Fine bilder også under her, og jeg har trykket på amazing.. :))

    SvaraRadera
  11. Jag gillar petunior, men det har nog med att göra att mormor alltid hade sådan i alla de möjliga färger i våran stuga på västkusten :)
    Dina bilder på dess innersta är underbara! Jag visste inte att deras innersta såg ut så :) Tack för att jag fick se det :)
    Ha de gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Wow.... det er nogle flotte billeder... Jeg har ikke blomster i min lejlighed - de dør hehe.. hvorfor ved jeg ikke så jeg har opgivet. Men sikke nogle flotte du har :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...