Sidor

söndag 29 april 2012

Hej, hur mås det? :o)

Har kommit av mig lite med bloggen, men här kommer det i alla fall lite bilder från i fredags kväll...


Ibland räcker det med en enda mås,
en skrattmås, för att roa mig! :o)


Vid Magle våtmarker.



En del av förra bilden







Lyfter...








...och far iväg.







Landar strax igen






Ser lite "farlig" ut här, tycker jag.






Oh, yes...

...det går bra med ett par gäss också -
för att roa mig alltså!






Här kommer de på inflygning







...och där landar de i dammen.





Låt mig nu få presentera -

- årets första nykomlingar bland grågässen!







Här var det ännu några fler ungar!
Tror att vi kunde räkna till minst fem kullar
och sju ungar verkar vara ett vanligt antal.

Tänk nu är det snart ett helt år sedan jag och maken
kom hit på besök för första gången -
och så många härliga sådana det blivit sen dess!
Alla bilderna tagna med nya systemkameran.

Ha en trevlig Valborg och 1:a Maj!
Tack för era trevliga kommentarer! :o)


13 kommentarer:

  1. Å, ungar redan! Men du bor ju lite längre söderut än jag. Jättefina bilder, vad har du för objektiv på? Jag har varit ute lite idag med min Sony och 18-200 på...

    SvaraRadera
  2. Vad fina flygbilder. Har de ungar redan? Såg likadana gäss på en damm här hemma idag men inga ungar. Jag har ny kamera med.

    SvaraRadera
  3. AMAZING these lovely shots...... nice done Pia.

    greetings, Joop

    SvaraRadera
  4. Det mås bra :-)
    Kjempefine bilder Pia! Hvordan trives du med ny-kameran?
    Unger, men er ikke det fryktelig tidlig? Her tror jeg ikke de har lagt egg engang... Eller kanskje de har, bare jeg som ikke følger med riktig... Det våres sakte men sikkert her, i dag har vi hatt knallsol og blomster og løv har fått seg et blomstringskick igjen. Nå er vi lovet litt varme, og det håper jeg er sant for nå VIL jeg legge bort ull klærne :-) God Uke til deg Pia!

    SvaraRadera
  5. Twoje zdjęcie są świetne, a te z dziećmi słodkie. Pozdrawiam.
    Dina bilder är stor, och dessa söta barn. Yours

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder på måsen :) Och härliga bilder på gässen också... tänk att de har ungar redan...
    Ha en bra Valborg och en skön 1:a maj!
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  7. Så stilige bilder, både av hettemåken og gjessene som lander.
    Ønsker deg en fin dag og fridag i morgen! Satser på godt vær og foto!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Ja, ibland blir bloggen lidande, men man får ta det som det kommer :)
    Vilka fina bilder och familjerna Gäss är underbara med alla små duniga ungar.
    En fin Valborg till dig /bea

    SvaraRadera
  9. Wow, beautiful moments!! Great shots!
    Greetings, Mirthe

    SvaraRadera
  10. Hej!
    ja, vilken härlig kväll ni har haft vid dammen. De är ju så söta de små gässen. Vilken härlig tid vi går tillmötes nu.
    Ha en fin 1:a Maj
    /Ingemar

    SvaraRadera
  11. Kjære Pia! SÅ fantastiske bilder!! Du kan jo allerede ta bildene FØR du fikk nytt kamera, men det hjelper jo på til at du får vist deg fram enda bedre i dine kunstneriske uttrykk. Flotte måkebilder. Og så fine bilder av gjess, og jeg er imponert over at du har fått så flotte bilder av dem når de flyr. Jeg har aldri klart å ta bilder av flyvende gjess. Jeg prøvde i helgen, men de ble kraftig undereksponert fordi jeg holdt på å ta bilder av måker, og var da fokusert på det hvite, og så kom det gjess lufta og mye mørkere. Jeg får prøve igjen. Jeg er SÅ imponert!! KRAM fra kjersti

    SvaraRadera
  12. Og...gåsunger også!! Fantastisk, jeg har aldri sett sånne i hele mitt liv. Jeg får følge med på Østensjøvannet vårt...Klem:) Kram.))

    SvaraRadera
  13. Wow jag önskar att de fotona vore mina. Underbart vackra och jag vet hur svårt det är att fota fåglar. Du har verkligen lyckats. Fantastisk är du.

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...