Sidor

måndag 11 november 2013

Blir inte mycket

När man varit borta länge från bloggen, så blir det svårt att komma tillbaks märker jag. Det får bli lite sporadiska inlägg då och då, tror jag. Inte heller har jag fotat lika mycket, men nu är det ju den tråkiga novembermånaden och hur mycket finns det att fota då?

Några bilder har jag i alla fall lagt ut i mitt Picasaalbum och därifrån plockar jag nu när jag inte sitter hemma och bloggar! Hi hi.



Ja, vad säger ni? Så här kan ett foto bli när man står
i ett fågeltorn och tänker fota flygande fåglar!
På bilden ser du en vandrande man med röd ryggsäck,
en grå hundbajs-korg, en gulgrön stadsbuss
OCH mitt i faktiskt en flygande HÄGER! :)



Lite senare fick jag faktiskt TVÅ
flygande hägrar i samma foto!



De flög runt ett tag



Den ena landade i dammen vid Magle våtmarker
och den andra flög iväg



Här har en stor fisk hoppat upp och hägern
stod bara helt stilla och reagerade inte ens!




Sen flög den iväg in till vasskanten







Sänker vingarna igen och ankorna tittar på
Bilderna ovan tog jag vid Magle våtmarker
den 19 september 2013

Ha det bra!

10 kommentarer:

  1. Kul att se lite bilder från dig igen. Så bra att du hade lite bilder i ditt picasaalbum :) Fina bilder på hägrarna!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Very nice to see what's yours, Pia.
    Beautiful herons.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  3. Kul att höra från dig igen ,håller med en väldigt tråkig fotomånad men som tur var hade vi frost idag ,kramen Nette

    SvaraRadera
  4. Nice photographs. Thank you for sharing.

    SvaraRadera
  5. Hi Pia. I have missed the Magle Wetlands (and you). I'm glad you're back taking pictures. Herons are my favorites. If we were still in Oregon, it would be just like what you have .... very gray. But we are in Florida now and it is different,

    SvaraRadera
  6. Alltid lika kul att se dina bilder! Hoppas allt är ok, kram!

    SvaraRadera
  7. Fin serie av hegra, en elegant fugl.

    Ottar

    SvaraRadera
  8. Ślicznie wygląda czapla na ostatnich dwóch zdjęciach. Pozdrawiam.
    Ser härlig Heron på de två sista bilderna. Yours.

    SvaraRadera
  9. Fin bildeserie. Flott å se deg tilbake!
    Noe å fotografere i november...?
    Masse!!

    SvaraRadera
  10. Stilige bilder av vakre fugler! :) artig å se fugledammen igjen! :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...