Sidor

fredag 20 mars 2015

Solförmörkelsen

...så här såg jag den idag, den partiella solförmörkelsen! Tur att det var molnigt väder annars hade jag nog inte fångat den alls! Nu var det dessutom nästan fem månader sedan jag senast höll i min systemkamera! Var lite avigt och en hel del hade jag glömt bort!

Bilden tog jag i södra Sverige, norra Skåne,
på min yttertrappa idag vid 11-tiden.


Kan inte låta bli att lägga in min bild från
Bornholm som vi besökte i juli-augusti förra året!
Detta var morgonutsikten från vårt hotellrum i Sandvig!

Ha det gott, ni där ute! :)



7 kommentarer:

  1. Men du har du något fel på avtryckarfingret eller ,så länge utan kamera ?????????? Fint fångat solsken i alla fall ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  2. Great pictures of the eclipse, Pia.
    Here it was foggy, I have seen only on television.
    Perfect photographed, my compliments.
    A very good weekend.
    Best regards, Irma

    SvaraRadera
  3. Schöne Bilder von der Sonne.

    Gruß
    Noke

    SvaraRadera
  4. Flotte bilder, og det siste her er enestående!
    Jeg så solformørkelsen på tv.. :) hadde ikke beskyttelsesbriller..
    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  5. Og velkommen tilbake til bloggeland! :)

    SvaraRadera
  6. Great to see the eclipse picture Pia. It wasn't visible here at all. And the beautiful red sky from your vacation is wonderful!

    SvaraRadera
  7. Hello Pia,
    Wonderful shots!!
    Your last is really amazing, what a colors!!

    Many greetings,
    Marco

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...